.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نامه رسیده به « شمال نیوز » ؛
تخلیه فاضلاب در حاشیه زندگی ؛ از بی عملی مسئولان تا بی مسئولیتی شهروندان !
شمال نیوز : یکی از عادات ناپسند این افراد، همچنین تخلیه زباله در حاشیه رودها، کنار جنگل و حتی رها کردن زباله در مجاورت اراضی کشاورزی است ....
تخلیه فاضلاب در حاشیه زندگی ؛ از بی عملی مسئولان تا بی مسئولیتی شهروندان !

شمال نیوز : یکی از دوستان که در مجموعه‌ای کارگری فعالیت دارد، برایم تعریف می‌کرد که حوالی مردادماه گذشته، پس از تعطیلی شیفت کاری خود، ساعت دو بامداد با موتورسیکلت خود از عبور سمسکنده وارد کمربندی جدید شد و زمانی که خواست وارد جاده گلما شود، احساس کرد منطقه بوی تعفن به خود گرفته است، سرعت موتور را کم کرد و به حاشیه جاده نگاه کرد و متوجه شد فاضلاب انسانی در در حاشیه جاده خالی کرده‌اند.  

 

البته این موضوع بیشتر از این‎که به کوتاهی و بی‌عملی مدیران دستگاه‌های اجرایی شهر و استان برگردد، به بی‌مسئولیتی شهروندانی برمی‌گردد که در اندیشه سود بیشتر هستند و به جای این‌که با واریز کردن رقم ناچیز عوارض، فاضلاب را در مکان‌های خاص مانند تصفیه‌خانه‌ها تخلیه کنند، اقدام به این کار می‌کنند و هم سلامت انسان و سایر گونه‌های زیستی و هم محیط‌زیست را  آلوده می‌سازند.

 

یکی از عادات ناپسند این افراد، همچنین تخلیه زباله در حاشیه رودها، کنار جنگل و حتی رها کردن زباله در مجاورت اراضی کشاورزی است. 

 

گزارش‌های بسیاری از رهاکردن فاضلاب انسانی در حاشیه رودخانه‌ها و جاده‌ها حکایت دارد که غالباً پاسی از شب گذشته انجام می‌شود در جایی‌که نه مأموری حضور دارد و نه شاهدی و احتمالاً فردی که اقدام به این کار کرد تنها به خاطر  چند هزار تومان سود، خوشحال و از اقدام خود راضی است در حالی‌که این اقدامات، آب و خاک و زمین را آلوده می‌کند و بر سلامت افراد بسیاری، تأثیرات نامطلوب می‌گذارد و در نهایت نیز به فردی که دست به این تخلف آشکار اخلاقی و قانونی زد یا یکی از اعضای خانواده وی می‌رسد.     

 

از نظر قانونی نیز این کار جرم است و مجازات حبس دارد و روز گذشته  در روند رسیدگی به پرونده تخلیه پسماند در شهرستان رودبار در استان گیلان، راننده یک کامیون که اقدام به تخلیه پسماندهای خود در یکی از مناطق شهرستان کرده بود با صدور رای قضایی به یک‌سال حبس محکوم و راهی زندان شد.

 

لازم است شهروندان بدانند رها کردن زباله، نخاله و فاضلاب در حاشیه جاده و در بستر رود و در مجاورت اراضی کشاورزی، جرم کیفری به انضمام جریمه سنگین مالی دارد و لازم است به رانندگانی که بدون ملاحظه اقدام به تخلیه و رهاسازی پسماند و نخاله در محیط زیست می‌کنند هشدار بدهیم تخلیه پسماند در کنار جاده‌ها و حاشیه شهرها علاوه بر ایجاد آلودگی زیست‌محیطی، باعث  بدنَما شدن طبیعت زیبای خدا می‌شود و درنهایت تهدیدی برای سلامت جامعه است و دستگاه قضایی نیز با متخلفان دراین زمینه برخورد جدی خواهد کرد.

 

نکته آخر این است که با توجه به این‌که این اقدام غیراخلاقی و غیرانسانی؛ تهدیدی برای سلامت همه جامعه به‌ویژه کودکان است، از مردم شریف به‌ویژه شوراهای روستایی و دهیاران توقع داریم هرگاه با چنین موضوعی مواجه شدند، ضمن ممانعت از این کار، شماره خودرو و مشخصات یا تصویر راننده متخلف را به پلیس انتظامی یا اداره محیط‌زیست ارسال کنند تا آنان، فردِ خاطی را به دستگاه قضایی معرفی نمایند.

 

مشارکت مردم در این کار، خدمتی بزرگ به سلامت عمومی جامعه و پیشگیری از تولید برخی ویروس‌ها و بروز بیماری‌های ناشناخته و خطرناک است و همه باید در این امر با مراجع قضایی، ادارات محیط‌زیست و عوامل انتظامی همکاری کنند.    

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 7 دي 1402
بنده به عنوان یک شهروند ساروی همیشه این مشکل را با چشم در کمربندی دیده ام
نا شناس 7 دي 1402
روز روشن بطور مستمر زیر پل تلار قائمشهر، سالهاست برای مردم عادی شده
اداره محیط زیست کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.035 seconds.